On nije samo stanje suprotno stanju nemira i rata, nego puno i više. On sadrži sigurnost i sreću čovjekova života s Bogom, jer Bog je jedini izvor mira.
Mir znači spasenje koje čovjeku dolazi od Boga. To najbolje vidimo u Izajinoj knjizi. Kad perzijski kralj Kir 539. pr. Kr. pobijedio Babilonce i već sljedeće godine Židovima u Babilonu omogućio povratak u njihov zavičaj, prorok je to najaviokao radosnu vijest spasenja u kojoj dominira obećanje mira: "Kako su ljupke po gorama noge glasonoše radosti koji oglašava mir, nosi sreću, i spasenje namješta, govoreći Sionu: "Bog tvoj kraljuje!" (Iz 52, 7)
Prognanici se vraćaju iz Babilonu, zemlje poganskih božanstava u zemlju u kojoj Jahve kraljuje, i to je jamstvo mira koje prorok u njegovo ime obećava. No, u tome je ujedno sadržan i uvijet mira, a to je živjeti po volji Jahvinoj, po njegovim zapovijedima. Budući da se to nije dogodilo, samo nekoliko poglavlja dalje u istoj knjizi nalazimo odlučnu prorokovu riječ: "Nema mira griješnicima! Govori Bog moj." (57, 21)
Bliži kontekst te rečenici otkriva nam što se zapravo u međuvremenu dogodilo. Stanje u narodu Božjemu daleko je od onog što Bog očekuje. Pravda i pravo su pogoženi, a vladaju nasilje i zločin. Prorok to opisuje ovako: "Pravednik gine, i nitko ne mari. Uklanjaju ljude pobožne, i nitko ne shvaća... Tko god je pravim putem hodio počiva na svom ležaju." (Iz 57, 1-2)
Nakon što je otkrio korijen takva stanja u idolopoklonstvu, prorok u Božje ime jamči da je Bog u svojoj ljubavi prema narodu i u svome milosrđu prešaopreko svega, uz ponovno obećanje mira: "Izličit ću ga, voditi i utješit one što s njime tuguju- stavit ću hvalu na usne njihove. Mir, mir onom tko je daleko i tko je blizu, govori Jahve, ja ću te izliječiti." (57, 18-19)
Blizi su Izraelci koji ni za vrijeme okupacije nisu napuštali svoj zavičaj, a daleki oni koji se u nj vraćaju. Mir je obećan i jednima i drugima, ali to se nije dogodilo jer i dalje prevladavaju griješnici koji tlače pravednike. Zato prorok, nakon opetovanih obećanja mira, u Božje ime najavljuje sud: "Ali opaki su poput mora uzborkanog, koje se ne može smiriti, valovi mu mulj i blato izmeću.Nema mira griješnicima! Govori Bog moj." (57, 20-21)
Uz Gospin poziv na mir nerazdvojno ide poziv na obraćenje, promjenu života, posvemašnje okretanje Bogu od kojeg dolazi mir. I dok svaki obraćenik zanosno svjedoči o miru i radosti srca, onima koji poziv na obraćenje ne prihvaćaju i danas ostaje prorokova riječ: "Nema mira griješnicima! Govori Bog moj."
Više duhovnih poticaja potražite OVDJE