Abortus, i zašto ne

Jedno od dosta kontroverznih pitanja u vezi kršćanske doktrine te novih modernih svjetonazora je svakako i pitanje abortusa, odnosno pobačaja.

Pobačaj ili abortus je naziv za prekid trudnoće koji završava uništenjem, odnosno smrću fetusa ili embrija. Razlikuju se spontani abortus - uzrokovan bolešću, ozljedom ili nekim drugim prirodnim razlozima; te izazvani abortus koji nastaje kao posljedica kirurškog postupka.

Crkva je sa pravom rigorozna što se tiče glasnog: "ne" u smislu dopuštanja abortusa. Zašto je to tako, i zašto je abortus problem kompletnog moralnog (pod navodnicima demokratskog) poretka, biti će objašnjeno vrlo jednostavno u sljedećih par odlomaka.

Prije svega, potrebno je uzeti u obzir sljedeće činjenice: Znanstvenici su dokazali da ljudsko srce počinje kucati u utrobi majke već od 18 dana od začeća - dakle i prije nego majka zna da je trudna - i prije nego se uopće odluči na abortus. Intrigantno je, da mnoge osobe koje se odluče na abortus, o tome uopće ne promišljaju. Nema aposlutno nikakve sumnje - abortus je ubojstvo - to ljudsko srce koje kuca od tog 18-tog dana je tome dokaz. To je jasno kao dan - samo je pitanje da li to netko želi prihvatiti kao život koji sasvim sigurno već tada jest; ili će začepiti uši, zaklopiti oči, jer ionako je tako lakše dok se ne vidi, kad je još sve iza tanke kože; u utrobi. Zar ne?

S druge strane, ljudi mogu upasti u teške životne situacije, pogotovo ako se radi o silovanjima. Svakako treba susosjećati sa svim osobama koje se nađu u svim tim situacijama. Također, duhovne rane nakon toga ostaju dosta velike. No da li to opravdava ubojstvo? Da li nečiji luksuz smije biti zamjena ne za šutnju ili zatvor, ili robiju; nego život drugog čovjeka? Razmotrimo činjenice:

Neki kažu da se abortusom narušava nečije pravo za izbor, njegova sloboda. No da li je pravednije oduzeti nekome slobodu da čini što želi (recimo majci - oduzeti socijalni i društveni položaj majke djeteta u ime luksuza njezinog života), ili u isto vrijeme oduzeti drugome uopće pravo na tu slobodu, pravo glasa, pravo na život (nerođenom djetetu)? Što je rezultat svega - rezulat je smrt jedne osobe, i ta smrt se dakle opravdava tuđim pravom za udobnost života. Dakle udobnost života naspram cijene drugog života - sasvim jasno da u takvom "demokratskom" pogledu nema ni "m" od riječi moral.

Zato je Crkva naravno - protiv abortusa.
I ne samo Crkva; nego naravno, ono na čemu Crkva počiva; a to su Isus i Biblija:

Isus jasno potvrđuje zakon iz Starog zavjeta:

Matej 5 -21"Čuli ste da je rečeno starima: Ne ubij! Tko ubije, bit će podvrgnut sudu.